Dag 8 Arzacq - Pomps

4 april 2023 - Pomps, Frankrijk

Vandaag een mooie wandeling zonder bijzonderheden, behalve dat het weer echt fantastisch was. Vanmorgen om half 9 vertrokken (jaja we maken al wat progressie) met 5 graden. Mist in de velden, muts op en handschoenen aan. Het leek er eerst op dat het loei heet zou worden (als de mist weggebrand was) maar om 12 uur kwam ee een koude wind, die de brandende zon lekker afkoelde. Super wandel weer. Wel zo'n weer waar je ongelofelijk in kan verbranden, want door de koude wind merk je niet hoe hard die zon brandt.

Nu in een super gîte aangekomen. Eentje bij een familie thuis. Het is gewoon een oude  boerderij, je doucht ook gewoon bij die mensen in hun badkamer. Ik ben vandaag weer de enige, en de dame zei dat de 'gîte communal' (de gemeente gîte, die ligt 200 m. verderop) leeg was. Ik ben dus de enige pelgrim in het dorp. Toch zie ik er langzaam méér verschijnen op het pad: vandaag alweer twee! Wat grappig is, toen ik hier einde middag in de gîte aankwam, zei de dame 'je krijgt de groeten van Antoine'. Daarmee had ik gisteren de laatste km's afgelegd (naar Arzacq) maar die liep me véél te snel (zoals iedereen eigenlijk). Ik ben de traagste op de camino (op die jongen uit Parijs na, maar die telt niet want die liep in totaal maar 4 dagen) en alle 'vrienden' die ik maak onderweg, die laten me als aangeschoten wild achter. Fijne vrienden! (grapje, iedereen loopt uiteraard in z'n eigen tempo.)

Vanavond flink wat gîtes vooruit gereserveerd, vanwege Pasen wat er aankomt, bijna twee uur lopen bellen. Ook antwoordapparaten inspreken en sms'en sturen, alles in mijn steenkolenfrans. Toch gaat dat wel goed want de reserveringen lijken gelukt!

Nu snel m'n weintje opdrinken want we gaan bijna eten!

(ps: die foto van die kraan lijkt stom maar het is één vd. belangrijkste dingen op de camino: kerken hebben water!!!)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vian:
    4 april 2023
    Wat een prachtig gebied. Fijn dat het nog zo rustig is!
  2. Maartje:
    4 april 2023
    heerlijk om elke dag een verhaal te lezen. heb je je laten gek maken door de paashaas ? schijnt een roddel te zijn....al diegene die dan de camino lopen, slapen niet in een gite communal of slaapzalen... bonne nuit!
  3. Margo:
    4 april 2023
    Ah Suus het klinkt allemaal heerlijk! In NL gaat het weer nog alle kanten op, maar de zon begint terrein te winnen. Bagage vervoer klinkt als een echte luxe, lekker van genieten, dat zal vast ook niet bij alle etappes kunnen…