Dag 6 Aire sur l'Adour - Miramont

2 april 2023 - Miramont-Sensacq, Frankrijk

Vandaag was een rustig dagje hobbelen in héél onrustig weer, onstuimig zoals mijn favoriete weerman Maurice het zou noemen. Zon, regen, zon, regen, en soms tegelijkertijd. En windvlagen. Je bent de hele dag bezig met het regelen van je temperatuur via de ventilatiegaten in je (regen)jas en broek. Zodra er meer water aan de binnenkant dan aan de buitenkant zit, weet je dat je iets fout doet. Maar al 'zippend' was het heerlijk wandelweer. Wel even de lunch goed timen (tussen de buien door) anders heb je een slap stokbrood en zitten de gaten van je kaas vol water. Die kaas was trouwens weer fantastisch, en gewoon uit de supermarkt! Tomme des Pyrénées, als ik die ooit vers tegenkom...

Het landschap is hier niet echt boeiend, veel landbouw. Lange einden over geasfalteerde landbouwweggetjes... net zeeland. Het hoogtepunt was een veld met koolzaad! Pas aan het einde, een half uur voor Miramont, werd het weer leuk. Heuveltjes, muurtjes met daar achter oude huizen met luiken. En per ongeluk heb ik mijn nacht in zo'n huis geboekt. Ik had niet goed gekeken in mijn gidsje en dacht dat er alleen maar deze en één andere (ook wat duurdere) B&B waren. Voor het idee: 'duurder' betekent €88 voor kamer met ontbijt en diner. In een normale gîte is dat €45 a €50. Maar voor die €40 extra heb je wel (door pelgrimsogen bekeken) een paradijs (zie foto's). Vanaf nu weer op de kleintjes letten (oftewel beter in het gidsje kijken) want ik heb nog 50 nachten te gaan.

Zo, ik ga eens extra lang onder die luxe douche staan en dan aftellen voor het eten. Ik durf dit geen pelgrimstocht meer te noemen!