Dag 51 Villafranca - La Portela de Valcarce

7 april 2024 - La Portela de Valcarce, Spanje

Vanmorgen vertrokken, dag 1. Maar het is helemaal niet 'dag 1'. En het is ook helemaal niet 'deel 2'. Het is gewoon dag 51! Want vanmorgen (ik klom uit Villafranca omhoog, een berg op), na een uur lopen vanaf die berg kon ik opeen het hele dal en de bergen overzien, waar ik vorig jaar zwetend en ploeterend overheen ben gekomen: Foncebadon, Molinaseca, Pontferrada, Cacabelos.... alle herinneringen kwamen terug. Het leek wel een bevlieging daar op die berg, een epiphany.... als je religieus bent noem je dit waarschijnlijk een openbaring. Hoe dan ook, opeens voelde het als één camino, niks 'deel 2'. Top Gun: Maverick is helemaal niet van toepassing!

Genoeg spiritueel geneuzeld, op naar de harde feiten: die man van mijn hostel zei vanmorgen, nadat ik zei dat het nog maar 150 km naar Santiago was "Het is helemaal geen 150 km naar Santiago, het is 190!" Woops, klein rekenfoutje. Opeens realiseerde ik me dat ik vorig jaar wat méér heb gelopen dan de officiele afstand (ik heb toen die omweg van 40 km genomen). Die kilometers komen er nu natuurlijk weer bij! En inderdaad, een afstandsbordje bevestigde het. Ik was in elk geval niet van plan harder te gaan lopen...

Nu ben ik in Albergue Vagabond beland. Hun maximum aantal gasten is... 4! Ze hebben één kamer met 2 stapelbedden. Er zijn 2 belgische dames die hem met mij delen. Ik kan wel zeggen "ik hoop dat ze niet snurken" maar ik schijn er zelf inmiddels ook wat van te kunnen! Sorry dames ik hoop dat jullie oordoppen bij jullie hebben.

Zometeen gaan we met de eigenaren en de belgische dames eten: home made pizza. Morgen moet ik (weer) klimmen, maar deze keer in de regen, en het wordt vannacht koud, dus kom maar op met die pizza!

1. Jacqueline:
    7 april 2024
    Na regen komt zonneschijn. Denk daar aan als je morgen door de regen moet lopen. Succes
  2. Josephine van Ratingen:
    7 april 2024
    Een dag regen dan wordt t prima weer.
  3. Bozena:
    8 april 2024
    Ziet er prachtig uit, mooie bergen leuk kapelletje, geniet ervan
  4. Antonia:
    8 april 2024
    Geweldig Suus! Ik duim voor beter weer de komende dagen! Buen camino!

Jouw reactie