Dag 21 Villatuerta - Los Arcos

17 april 2023 - Los Arcos, Spanje

Oh de vistas! Buitenaards... Misschien omdat de lucht zo schoon was maar je kon voor je gevoel de halve aardbol zien. Dat krijg je niet op een foto!

Oja gisteravond 'pelgrim-laat' (9 uur) was mijn verstand weer helder en dacht ik 'nee, wij moeten niet nóg een dag 25 km met volle bepakking doen, dan gaan er dingen stuk'. Ja, Noor zegt mooi 'toedeledoki' op Donderdag, maar mijn voetjes en overige onderdelen moeten nog 650 km mee. Opeens zag ik het licht: bagagevervoer! Raar dat dat niet eerder in me opgekomen was. Ik had gedacht aan de bus, een taxi, al mijn kleren dan maar dumpen, mijn haren afknippen, alles om de dag minder zwaar te maken, maar bagagevervoer was sinds de 'post' in Pamplona geblokkeerd in mijn hersenen. Tot gisteravond dus! Gelijk gebeld naar het bagagevervoerbedrijf, en lang leve de flexibele spaanse werktijden: Juan nam op en 'por su puesto' dat mijn 'bolsa' vervoerd kon worden. Of 6 euro okay was.... 6 euro om een langzame dood op de camino te voorkomen? Deal!

Dus vanmorgen vertrokken we lichtvoetig en goedgehumeurd voor 26 km met 500 hoogtemeters. Lange lunch gehouden, langs de wijnfontijn (onbeperkt wijn tappen voor dorstige pelgrims), fotootje hier, fotootje daar, nog een pauze, oh wat een mooi uitzicht. De klok tikte door, de kilometers gingen langzamer en langzamer en voila, de eerste blaar diende zich aan. Noor zette de blik op oneindig en begon stappen te tellen, bij mij begon een scheenbeen zich te roeren. De zon schroeide ons weg, de lucht was aan het kronkelen van de hitte. Het laatste uur was loodzwaar. Zónder bagagevervoer zouden wij vandaag bezweken zijn op de camino.

De camino is een wolf in schaapskleren die we serieus moeten nemen. Daarom morgen een rustig dagje van 20 km gepland, vanwege wat lichte schade nog even met bagagevervoer.... we hebben er nu al weer zin in!

1. Vian:
    17 april 2023
    Rustig dagje van 20 km! Haha, daar zou ik al een week van moeten bijkomen. Succes morgen, hopelijk blijf je heel!