Dag 18 Pamplona (als toerist)

14 april 2023 - Pamplona, Spanje

Noor heeft een slechte invloed op mij. Het begon al bij het opstaan, nou ja 'opstaan'... het duurde 2 uur (!) voordat we van ons bed bij het ontbijt waren beland. We hebben de dag gevuld met eten, een stadswandeling (langs oa. de stierenvecht arena), de katedraal, wijn en weer eten... De katedraal moet uiteraard als pelgrim, en dat eten daar ontkom je niet aan: je kan niet níet pinchos eten als je in deze stad bent. Ze zijn overal en kijken je aan vanaf de bar, ze zijn zó lekker!

Vandaag trouwens mijn pakketje 'overtollige bagage' naar de Corréos (postkantoor) gebracht. In mijn hoofd is mijn zak vanaf morgen minstens 4 kilo lichter, hier kijk ik al weken naar uit! Nooit meer horen 'je zak is te zwaar' en nooit meer bagagevervoer.... En toch klopt er iets niet. Want zoveel zat er niet in dat pakket. Wat handschoenen, een shawl, thermo en een drinkzak. Hoe een mens zichzelf voor de gek kan houden. Dat komt omdat ik niet wil accepteren dat ik de komende 750 km met bagagevervoer moet. Dat wíl ik gewoon niet. Aangezien ik nu bijna geen kleren meer heb om weg te gooien ga ik desnoods in mijn slaapzak wandelen. Ik móet lichter worden!

Voor de zekerheid hebben we een rustige etappe gepland, 17 km met een klein bergje erin. Verstandig na alle pinchos. We hebben de wekker op 7 uur staan. Even rustig het pelgrimsleven weer opstarten. Ik heb zin om weer te gaan lopen!

1. Helene:
    15 april 2023
    Weer zin om te gaan lopen, dat klinkt goed!