Dag 17 Zubiri - Pamplona (met de bus)

13 april 2023 - Pamplona, Spanje

Vandaag komt Noor naar Pamplona om een weekje mee te wandelen! Gezellig!! Dus ik ben vanmorgen vanuit Zubiri met de bus naar Pamplona gegaan. Ik had kunnen lopenmaar dan had ik morgen nog zoveel moeten 'doen' dat we geen tijd meer zouden hebben voor... Pamplona!

Vandaar vanmorgen de bus genomen. De temperatuur is 15 graden gedropt (6 graden vanmorgen!), en de bus kwam eerst niet opdagen. Anderhalf uur gewacht, koud! Uiteindelijk kwam de bus, en om 12 uur ingecheckt in het hotel in Pamplona. Toen snel aan de slag want een pelgrim heeft nooit vakantie: naar de 'Correos' (postkantoor) om een doos te kopen (waarin ik morgen spullen naar Nederland ga versturen), naar de telefoonwinkel, naar de wasserette... na 2 weken konden sommige zaken wel wat water en zeep gebruiken.

Zo gelachen in de wasserette; er was een Amerikaans koppel, ook 'pelgrims', die op hun beurt stonden te wachten. Na wat onduidelijkheden over het hoe&wat van de machines besloten we een trommel te delen (die trommels zijn voor 12 kilo; daar past de was van wel 10 pelgrims in!). Toen de was klaar was, graaien in elkaars ondergoed om niet per ongeluk met het verkeerde thuis te komen. We hebben zo gelachen. Op de camino wordt alles gedeeld.

Pamplona is bekend om zijn 'pinchos', kleine snacks die je uitzoekt aan de bar. Ik heb er al een paar gehad, geweldig! Volgens mij gaan we morgen een lekker dagje hebben. En... voor het eerst sinds een week... uitslapen!!!