Dag 12 Aroue - Harambeltz (Ostabat)

8 april 2023 - Ostabat-Asme, Frankrijk

Het was weer een mooie wandeldag! Windstil en blauw, en die zon maar branden. En ik in mijn wol ploeteren, ik was te laat vertrokken, pas om 9:15! Dat kan écht niet. Ik werd er dus ook voor gestraft, want om 11 uur was het al heet en moest ik nog 3/4 van m'n route afleggen. Onderweg zag ik lotgenoten in wol (zie foto): schapen die zich verdrongen om een plekje in de schaduw te bemachtigen. Zó erg was ik er niet aan toe maar toch... ik durf het bijna niet te zeggen, maar een beetje regen.... zou best fijn zijn?

De lunch maakte wel heel veel goed; echte Brebis (van een lokale boerderij), uiteraard met tomaten en baguette.... de lekkerste kaas tot nu toe! Comté eat your heart out!

M'n gîte vanavond is een prachtig oud pand uit 1700 (ongeveer), waanzinnig. En ik ben de enige pelgrim in een balzaal met bedden! Dat wordt lekker slapen vanavond, want afgelopen nacht heb ik wakker gelegen van een snurkende vrouw! Gelukkig een super leuke aardige vrouw, en we hebben tel. nummers uitgewisseld. Toevallig hebben we maandag namelijk allebei onze rustdag in Saint Jean gepland, dus kunnen we ons moed indrinken voor de 'grote oversteek' (van de Pyreneeën) de volgende dag.

Morgen wordt een héle lange dag (27 km) in heuvellandschap, in deze 'chaleur', het franse woord voor hitte. Ik weet niet of ik de eindstreep ga halen. Één ding kan ik vast doen: die wekker op 6 uur zetten en vóór half 8 aan de wandel. De grote finale naar Saint Jean! Vanaf daar zal alles anders worden.

1. Margriet:
    9 april 2023
    Heeee Suus, wat leuk om je verhalen te lezen en spannend dat je bijna bij de oversteek gaat doen! Ben benieuwd of je nog ergens gamaschen op de kop tikt, geniet van je mooie avontuur!! Liefs Margriet
  2. Bozena:
    9 april 2023
    Mooie gite Suus. Past helemaal in het beeld van wat ik mij voorstel bij een gite die al eeuwen pelgrims ontvangt. En nog meer leuk nieuws volgens de kaart heb jij al 150 kilometer gelopen. Lekker bezig.