Dag 11 Navarrenx - Aroue

7 april 2023 - Aroue, Frankrijk

Jeetje waar komt die hítte opeens vandaan!? Ik loop nog steeds in wol met lange mouwen en een lange broek. In theorie had die hitte van vorige week niet meer terug moeten komen, zo stond het op internet. En elke keer als ik weer ingehaald werd door zo'n persoon in T-shirt met een lichte rugzak dacht ik: wacht maar! Wácht maar!!! Mijn tijd komt nog wel! Straks, in de Pyreneeen, als ik lekker ingepakt in mijn wol de kou trotseer, en jij van onderkoeling op het pad bezwijkt!! Maar de twijfel begint nu toch wel toe te slaan. Loop ik voor niets 2 weken te zweten als een paard,  en is het helemaal niet koud daarboven? Ik weet het niet meer. Maar nu is het nog maar 2 dagen tot 'de grote oversteek' dus nu ga ik ook volhouden ook. Geen katoen wordt er gekocht: in wol ben ik gestart, en in wol zal ik in Frankrijk eindigen.

Verder (afgezien van de brándende zon dus) was het een gave wandeling. Veel afwisseling, en weer (het wordt saai op papier maar niet in het echt!) veel uitzicht op de Pyreneeen. Ik heb expres niet wéér die Pyreneeen gefotografeerd, maar ook de harde werkelijkheid: soms moet je een uur over een kale vlakte en loop je op een grilplaat. Op die foto was ik al aan het koken.

Soms is het wel een beetje een hippie-wandeling trouwens: al sinds Condom kom je onderweg allerlei 'love & piece' texten tegen. Soms met stift gekriebeld op een verkeersbord, soms midden in een bos, zoals die op de foto.

Er komen nu echt wat meer pelgrims op het pad, iedereen maakt praatjes, je weet bijna exact wie zich waar bevindt. Dat kan nog net, omdat het zo rustig is. Wat is dit een mooi seizoen om dit te lopen!

Het been heeft zich sinds 5 dagen niet meer laten horen, ik denk puur als gevolg van het bagagevervoer. Met deze hitte 10 kilo + dragen zou voor mij een onmogelijke opgave zijn geweest. Ik heb al op het oog wat ik in Pamplona op de post ga doen. Een mens heeft echt minder nodig dan hij denkt.

Ojee tijd voor het aperitief!! Ik moet nog haasten!