Dag 1 Condom - Montréal-du-Gers

28 maart 2023 - Montréal, Frankrijk

Mijn eerste etappe zit erop: nog 980 km te gaan! Gelukkig heb ik daar vandaag geen seconde bij stilgestaan. Ook niet toen ik na 5 km. al dacht 'mijn tas is zwaarder dan in NL' (note: er zitten exact dezelfde spullen in) en ook niet toen ik in mijn beleving minstens halverwege was, maar pas op een-derde bleek te zijn! Ik ging als een slak en ben moe-er dan ik zou moeten zijn, gegeven de afstand. Ik had vanmorgen 10.2 kilo, zonder lunch, plus de heuvels, dat zal me wel de das om hebben gedaan. De komende dagen even een tandje eraf (anders gaan er dingen stuk), en dan kijken hoe het gaat.

Oja en net toen ik dacht 'die tas is te zwaar, misschien wat kleren dumpen' keek ik naar links en zag ik de Pyreneeen. Ik heb een fotootje ervan, het is slecht te zien, maar wat waren die indrukwekkend aan de horizon. En hóóg, en wit! Daar moet ik overheen! Ik heb extra kleren nodig!

Het weer is trouwens perfect, op het land zijn ze flink bezig en boertjes roepen vanaf een afstand 'bonjour' of 'bon camino'. Dat is toch te gek?

Momenteel weer in een super gîte. Om 7 uur aan de 'apéro' en dan eten! Ik kan het al ruiken.

1. Jacqueline:
    28 maart 2023
    Fijn dat je mooi weer hebt bij de start. De loopmachine moet nog wat op gang komen maar dat komt vanzelf. Lekker slapen!
  2. Bozena:
    29 maart 2023
    Mooi uitzicht op de bergen! En gewoon lekker je eigen tempo blijven lopen! Geniet ervan.
  3. Noor:
    29 maart 2023
    Te gek Suus, vooral die foto met die witte sluier in de verte. En wat een heerlijk fris zonnetje. Kom op: dag nr 2! 😁
  4. Helene:
    29 maart 2023
    Gaaf, gaaf, gaaf!!!! Je gaat wel wennen aan die heuvels en bergen! Succes.
  5. Manon:
    29 maart 2023
    Super goed bezig, Suus! Even jezelf tijd geven om te acclimatiseren. Mooie vergezichten! Genietze
  6. Suus:
    29 maart 2023
    Dames, wat gaaf al jullie reacties. Fijn om te lezen als het zwaar gaat!