A'dam - Condom

27 maart 2023 - Condom, Frankrijk

Condom bestaat!

Na 13 uur reizen met een vliegtuig, bus, trein en nog een bus, om half 7 vanavond aangekomen in Condom! De website van Schiphol had voorspeld dat deze ochtend 'druk' zou zijn, dus 3.5 uur marge leek me net safe.  De wekker op 5 uur, als een haas naar Schiphol, was er geen hond! Ik heb 2x zo lang bij de gate gezeten als dat die hele vlucht heeft geduurd! Maar hé, wat is 3 uur navelstaren op 10 weken.

Al het openbaar vervoer deed vandaag wat het moest doen, met als grote finale de busreis  van Agen naar Condom van 1.5 uur.... voor 2 euro. Geen grap. Je kan in Frankrijk voor 2 euro gewoon 50 km. met de bus. Idee voor vakantie, als je energierekening een beetje hoog is uitgevallen?

Ik ben nu in een 'gite d'etappe' in Condom. Ik had een grote zaal met snurkers verwacht, maar het is gewoon een mooi oud huis, en ik heb de hele bovenverdieping (met grote badkamer) voor mezelf. Ik ben de enige gast! Na een lokaal 'apero' heb ik met de eigenaren Philipe et Christine heerlijk gegeten. Maar na 3 uur frans praten begon mijn zenuwstelsel te bezwijken en ben ik mijn mandje ingedoken. Morgen de eerste etappe lopen. Wat een feest om weer in Frankrijk te zijn!