Dag 41 León (rustdag)

7 mei 2023 - León, Spanje

Ik hou het kort want zoals de bedoeling was: er is níets gebeurd. Zelfs het toeristentreintje reed niet. Ik heb ontbeten op een terras, wat betekent zonder schuldgevoel een tweede kopje koffie! (Voor mensen die dit niet begrijpen: als pelgrim behoor je pas te ontbijten na zo'n 8 km. en al helemáál niet met een tweede kopje koffie, nergens goed voor, je komt hier om te lópen, koffie drinken doe je thuis maar).

Ik stond om 11 uur klaar voor het treintje, maar die reed niet (het blijft Spanje). Toen heb ik de dag gevuld met rondhangen en de film 'The Way' kijken, tot internet het begaf. Ik lijk de enige pelgrim die die film niet gezien heeft. Hij gaat over de camino. Ik ken Australische pelgrims die de camino zijn gaan lopen alléén vanwege die film! Ze zijn wel inmiddels afgehaakt want de realiteit bleek wat anders... inderdaad, ik zie Martin Sheen in de film niet zweten, vloeken of blaren uitknijpen. Ook z'n haar zit belachelijk, zo zie je er niet uit. Die Australiers hadden beter moeten weten.

Vanavond met shin-splints-Peter eindelijk eens geen pelgrims menu gehad, een culinaire verademing. Lekker gegeten maar de komende 8 dagen weer terug aan de brokken anders wordt een camino onbetaalbaar.

Ik ga stoppen want het is pelgrims-bedtijd, ook al gaan de Spanjaarden nu pas eten. Bij mij staat de wekker morgen op een schappelijke 7 uur, want a) ik hoef niet ver en b) ontbijten kan pas om 8 uur. Ik heb vooral zin om het zaakje bij elkaar te rapen en weer te gaan lópen! Ik ben uitgelummeld!