Dag 25 Alesón - Santo Domingo

21 april 2023 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

De camino is terug, met z'n vistas en leuke dorpjes! Gelukkig! Het was een lange dag maar omdat ik op tijd uit het truckers motel was vertrokken (om 8 uur was ik aan de wandel) ging het een stuk beter. Én mooie landschappen. Én het leek minder heet, maar dat kan dan ook weer komen omdat ik dus vroeg vertrokken was. Ik snap nu waarom sommigen om 6 uur beginnen te lopen, in Nederland leek me dat nog een belachelijk idee.

Oh ik moet trouwens nog zeggen dat het truckers motel uiteindelijk echt mee viel. Er was eten, het bed was goed, de douche warm en uiteraard geen snurkers. En goeie koffie. Op de camino zou dat eigenlijk hoog moeten scoren! Helaas voor het motel willen moderne pelgrims ook 'sfeer' in de vorm van oude (gerenoveerde) gebouwen en kloosters, ín het centrum naast de katedraal. Oja en we willen wifi!

Ik zit nu in zo'n pand, in 'Albergue de la cofradía del Santo' oftewel 'Herberg van het heilige broederschap', opgericht in 1106! Van buiten een prachtig gebouw. Binnen verwachtte ik taferelen zoals op smerige campings, want er passen hier 160 pelgrims in, maar niets is minder waar: een geoliede machine. Veel schone badkamers, relax ruimtes, keukens, wasmachines, etc. Wel met z'n 16-en per dormitorium, maar veel ruimte vergeleken het hondenkennel wat ik vorige week met Noor zag. En dat alles voor 13 euro. Nu nog gregoreaans gezang om 6 uur en dit is het paradijs!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vian:
    22 april 2023
    In ieder geval goed eten en drinken daar. Ben nu in USA met Jim, Utah, en het eten hier is echt verschrikkelijk. Dat gefrituurde slachtafval van de MacDonalds is nog lekker vergeleken bij wat je hier in restaurant voor je neus krijgt. Natuur is wel schitterend mooi, daarvoor zijn we hier. Succes weer morgen!